Regen, onder de moerbeibomen...... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ria Bos - WaarBenJij.nu Regen, onder de moerbeibomen...... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ria Bos - WaarBenJij.nu

Regen, onder de moerbeibomen......

Door: pietenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

18 Juni 2010 | Nederland, Amsterdam

Regen
Lijnrecht tegenover het ‘lekker zo’ gevoel van Piet staat mijn ongelofelijk slechte humeur als het regent. En dat doet het hier ook in de Pyreneeën. Vrijdagmiddag krijgen we hoog in de bergen te maken met een bui, waarbij we de auto aan de kant moeten zetten, omdat de ruitenwissers het niet aankunnen! Gelukkig spoelen we de goede kant uit en komen we veilig beneden in het dal aan. Zaterdag en zondag zijn wisselend,soms een bui en af en toe een heerlijk zonnetje. Zondagmiddag lig ik zelfs nog een paar uurbij het zwembad. Maar dan begint ‘t! Om zes uur een paar flinke onweersbuien en daarna klettert de regen onafgebroken op onze caravan. Na 24 uur word je helemaal gek van het geluid. Zelfs het getoeter tijdens de wedstrijd Nederland-Denemarken op maandag is daardoor bijna niet te horen en ook de winst van Oranje kan m’n chagrijnige gevoel niet wegnemen. De regen blijft doorgaan tot we dinsdagochtend opbreken om naar zonniger oorden te vertrekken…..??
Onder de moerbeibomen
Dinsdag 15 juni, inderdaad vertrekken we in de richting van de Middellandse Zee. We zijn in onze planning nogal eens gewisseld van camping, eerst Vias-plage, toen bedachten we dat misschien Vendres-plage een leuker stekje zou zijn, maar uiteindelijk komen we uit in Frontignan-plage, vlakbij Sête. Het blijkt een goede keuze te zijn, want het is een camping prachtig gelegen, direct aan zee met aan de andere zijde een groot vogel-/natuurreservaat. Alleen, en daar hadden we geen rekening mee gehouden, bij de ingang van de camping staat het bordje: complet! Bij enig aandringen, blijkt er nog één plekje te zijn en we nemen daar genoegen mee. We zetten onze caravan onder een paar volle moerbeibomen, dat mij gelijk doet denken aan Psalm 84 waar ‘de hete middagzon steekt in het moerbeidal’! Verder lees ik in diezelfde psalm dat na de hete middagzon een milde regen volgt, die ‘verkwikt en tot zegen strekt’. Met die regen krijgen we ook te maken al is het niet in die mate als in het 150 km verderop gelegen plaatsje Draguignan aan de Cote d’Azur, waar deze dagendoor zware regenval hevige overstromingen zijn. Verontrustende sms-jes uit Nederland of met ons alles goed is, kunnen we dus gelukkig positief beantwoorden. We hebben wel het gevoel, dat we door het oog van een naald gekropen zijn, we hadden ook zo maar op een camping in die omgeving kunnen uitkomen….. We kennen de prachtige streek én de campings, die nu zo getroffen zijn.
De streek Herault, waar we nu zijn, kennen we eigenlijk wel zo’n beetje. We zitten op ongeveer 25 km westelijk van Montpellier en vorig jaar waren we in september enkele weken 25 km oostelijk ervan. We zullen hier dus voornamelijk willen genieten van het strand en misschien zullen we wat fietstochten maken, want fietsen is hier langs de kust goed te doen!
Ook altijd weer leuk om, hoe ver van huis ook, zomaar een paar bekenden uit ons eigen Westland tegen het lijf te lopen. Verder zijn er natuurlijk héél veel Nederlanders om een praatje mee te maken en we komen in contacten met een echtpaar uit Roozendaal, die beiden, ja hoor….., zojuist na 32 jaar afscheid hebben genomen vanuit het onderwijs. Dus gespreksstof te over, en Piet geniet alweer…..…..

• 18 Juni 2010 - 08:56

Ria Van Oosten:

gelukkig jillie zijn niet weggespoeld !!het nieuws hier toent verdronken dorpjes in Frankrijk,al weer een beetje opgedroogd ? leuk om mensen te ontmoeten uit het westland, wij ontmoeten al weer in de vijfde week veel westlanders i v b verbouwing badkamer beste wrklui maar we zouden toch graag weer onze badkamer willen gaan gebruiken .Wordt wel heel mooi trouwens.
    groeten en geniet,
    Ria

• 18 Juni 2010 - 11:33

Jeanne:

Fijn om weer iets van jullie te horen.
    We dachten al dat jullie niet in het rampgebied zouden zijn (wel reden tot dankbaarheid) heel erg voor de slachtoffers.
    Gisteren gekookt bij Marja, we waren zonder jou(uiteraard) en Ernestine, was gezellig en lekker.
    Hopelijk krijgen jullie nog veel zon.
    Gisteren was er ook bijbelkring, goed bezocht en fijn volgens Martin.
    Lieve groet uit Overschie

• 20 Juni 2010 - 15:44

Yvonne En Kees:

Even vanuit Kreta een berichtje van ons. Wij hebben zo aan jullie gedacht met het slechte weer in Frankrijk. Wij lazen het in de krant , maar zijn heel blij dat jullie er goed doorgekomen zijn. Wij genieten van 30 graden ons de parasol, een prachtig uitzicht vanuit ons mooie hotel en een heerlijk strandje en hopen dat jullie nog heel veel mooi weer krijgen onder welke boom dan ook!!!
    Liefs Yvonne en Kees