Een weekendje Auvergne - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ria Bos - WaarBenJij.nu Een weekendje Auvergne - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ria Bos - WaarBenJij.nu

Een weekendje Auvergne

Door: pietenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

12 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

We vertrekken vrijdag 9 juli om 8.00 uur uit Platja d’Aro en na een zeer voorspoedige reis komen we al om 14.30 uur in Ruynes de Margeride aan, een plaatsje in de Auvergne, ongeveer 100 km onder Clermont Ferrand. Het is heel erg warm en we plaatsen de caravan in een met dennenbomen bebost deel van de camping. Vanuit het warme Spanje zijn we dus weer terug in het nu ook zeer warme Frankrijk. De beschrijving in de campinggids geeft aan, dat we in een ongerept natuurgebied komen en dat is helemaal waar. Zaterdag maken we een tochtje in de omgeving en genieten van de weidse uitzichten, de meren, de landerijen met reeds gebundeld hooi en grote kudden vee. We gaan onder het Viaduc van Garabit door, dat prachtig is maar helemaal in het niet zinkt bij de brug bij Millau, die we gisteren op onze tocht hier heen over reden. Ook het hoog op een heuvel gelegen St. Flour bezoeken we en we doen er onze laatste boodschappen! Zondag, ook weer een warme dag, die heel mistig begint, houden we ons rustig, zoals het hoort op zondag! Natuurlijk kijken we wel naar Nederland-Spanje, maar we zijn de enige Nederlanders op de camping en de Fransen hebben helemaal geen belangstelling meer voor voetbal. Maandagochtend vertrekken we vroeg en binnen 8 uur bereiken we onze laatste camping, camping Sorel, een doortrekcamping, met bijna alleen Nederlanders. We waren hier al eerder, meerdere malen met onze kinderen vroeger, en zoals bijna altijd ontmoeten we weer enkele bekenden! Nog één nachtje slapen….., en dan hopen we morgen de laatste 390 km af te leggen en veilig thuis te komen.

• 13 Juli 2010 - 08:30

Yvonne En Kees:

We verheugen ons erop om jullie weer te zien. Zijn benieuwd hoe jullie er uitzien na zo'n lange trip. Nog hetzelfde als op die leuke foto?
    Veilige terugreis gewenst!!!!