Spanje, Baskenland - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ria Bos - WaarBenJij.nu Spanje, Baskenland - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ria Bos - WaarBenJij.nu

Spanje, Baskenland

Door: pietenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

16 Juni 2011 | Frankrijk, Parijs

Trouwe bezoekers van ons ‘waarbenjenu’ (en die zijn er!) melden ons, dat we al lang niets van ons hebben laten horen. Klopt, maar we hebben het ook zo druk……
Maandag 6 juni vertrekken we dan met onze twee caravans in de richting van Spanje en we arriveren al betrekkelijk vroeg op een camping in Itxaspe aan de Spaanse noordkust. De nog betrekkelijk rustige camping biedt uitzicht over zee en we kunnen de tweede avond van ons verblijf hier genieten van een prachtige zonsondergang met speciale effecten op de in zee liggende rotsen. Geweldig, om stil van te worden. We maken uitstapjes vanuit de camping naar San Sebastian en Bilbao. In deze laatste plaats bezoeken we het futuristische museum Guggenheim met een enorme collectie moderne kunst. Het gebouw op zich is al de moeite waard. Jammer, dat de afdeling moderne schilderkunst juist gesloten was! Op een zonnige middag maken we een fikse wandeling over de rotsen, en natuurlijk, ik móet uitglijden en kom met mijn witte broek terecht in een prachtige koeienvlaai! Bovenop de rotsen in San Sebastian ontmoeten we een jonge Nieuw Zeelandse vrouw met haar vriendin uit de Verenigde Staten en we nemen ‘en passant’ een kaartje mee van haar hotel in Nieuw Zeeland. We zijn daar welkom! Wie weet!

• 17 Juni 2011 - 11:09

Ria:

ben nieuwsgierig naar het kunstwerk op de foto met Piet en Sjane ...glas?