Madrid - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ria Bos - WaarBenJij.nu Madrid - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ria Bos - WaarBenJij.nu

Madrid

Door: pietenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

16 Juni 2011 | Frankrijk, Parijs

Madrid
Vrijdag 10 juni hebben we het voornemen om een stukje het binnenland in te trekken, niet ver, naar de streek van de Navarra wijnen. Het weerbericht voorspelt echter voor die streek al niet veel goeds, en we besluiten onderweg gewoon maar door te rijden tot Madrid. De temperatuur stijgt gedurende de rit van tien graden tot vijfentwintig! In La Cabrera, 50 km boven Madrid, stoppen we om het Pinksterweekend door te brengen. Mooie camping, niets mis mee, jammer dat er juist dat weekend een muziek(pop)festival gehouden wordt. De muziek begint ongeveer 19.00 uur en eindigt om 5 uur ’s morgens! We maken in deze omgeving nog een prachtige autotocht door het Sierra de Guadarrama en stijgen tot een hoogte van bijna 2000 m. We besluiten om Madrid te bezoeken vanuit een al eerder geplande camping in Aranjuez (50 km onder Madrid). Tweede Pinksterdag verplaatsen we ons daarheen. De temperatuur stijgt…. Als we dinsdag Madrid bezoeken meten we daar ’s middags 33 graden Celsius, ook lekker…… bovenin een open stadstourbus! We zien Madrid eigenlijk ‘in vogelvlucht’: het Prado, het paleis, het Plaza Major en natuurlijk eten we in een tapasrestaurant! Gelukkig is er op de camping een heerlijk zwembad, waar we ons aan het eind van de middag met plezier in laten glijden, te midden van allerlei andere Nederlandse ‘pensionada’s’! In Aranjuez is het buitenverblijf gevestigd van de Spaanse koning en woensdag bezoeken we (op de fiets) het paleis en de tuinen. Donderdag maken we een rit naar Toledo, een geweldig mooie laatmiddeleeuwse stad in Spanje met heel veel kerken…... Ooit werd er een verbod uitgeroepen op het bouwen van kerken daar. Een oude legende vermeldt: ‘Toen God de zon schiep, plaatste Hij haar boven Toledo en Adam werd de eerste koning!’ Na het bezoek aan Toledo lokt weer het zwembad en nu (20 uur) zijn we ons weer aan het opmaken voor ons vertrek naar Valencia morgen!

• 16 Juni 2011 - 19:12

Jan En Ella:

Onze afgunst neemt af, want morgen vertrekken we zelf. We hoeven ons nog niet met alle pensionado's in het zwembad te begeven, maar ja, ook die tijd zal wel een keer komen.

Fijn dat jullie genieten en we blijven de verhalen hopelijk volgen, mits mijn USB-stick ook in Kroatie blijft functioneren.

• 24 Juni 2011 - 20:21

Miranda Oostdijk:

Hier weer een bericht van de buurtjes. Jullie reisverslagen zijn wel heerlijk om te lezen. We krijgen gelijk weer zin in vakantie. Ach, we hebben niets te klagen wij hebben ook bijna vakantie.
    Vanavond nog aan de slag gegaan met Vanessa voor de straatbbq. Er zijn nu 3 stellen die niet kunnen en van de fam Dekker hebben we helemaal niets vernomen waardoor er 4 stellen niet kunnen. Dat vinden we wel veel op 12 huizen waardoor we de bbq van 23 juli willen verzetten naar zaterdag 6 augustus. Ik hoop dat jullie die datum ook kunnen. Zo ja, zet het in de agenda en geef het aan ons door of jullie dan kunnen. Nu kan wel zo'n beetje iedereen in de straat.

Groetjes, Miranda