Waar ben je nu? - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ria Bos - WaarBenJij.nu Waar ben je nu? - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ria Bos - WaarBenJij.nu

Waar ben je nu?

Door: pietenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

07 Juni 2012 | Frankrijk, Parijs

Ja, we zijn nog steeds in Roquebrune sur Argens. De tijd gaat snel en ik realiseer me, dat we al bijna vier weken, tegen onze gewoonte in, op dezelfde plek verblijven. Maar het is hier ook zo heerlijk en Piet en ik hebben allebei het gevoel, dat we geen beter plekje meer kunnen vinden……. De omgeving biedt ons alles wat we verlangen. Bergen, bossen, zee en de luxe plaatsen aan de kust, waar het goed toeven is op een terras! We zitten hier met de camping middenin een bos op een zeer heuvelachtig terrein. Helemaal bovenin de camping kijk je over de heuvels heen, zelfs tot de zee. Dagelijks gaan we, als het weer het toelaat, en dat doet het de laatste weken, wel even naar zee. Soms met de fiets, maar meestal met de auto. We rijden dan over de Col de Buignon (slechts 150m hoog) en bij het afdalen ligt de Middellandse Zee als het ware aan je voeten. Een weg met schitterende uitzichten leidt naar de kustweg, waar links de plaatsen St. Raphael, Cannes, Antibes, Nice en Monaco enz. liggen en rechts rijd je via Ste. Maxime naar Saint Tropez, Cavalaire e.d.
We maken mooie uitstapjes in het binnenland, zoals Bagnols en Forêt, Draguignan, we bezoeken kleine middeleeuwse plaatsjes zoals Ramatuelle (villa Felderhof!) , Le Plan du Tour en Grimaud. Ook Nice staat een keer op ons programma met aansluitend een bezoek aan St. Paul de Vence, een artiestendorp met alleen maar galerietjes met schilder- en beeldhouwkunst en natuurlijk de nodige horecagelegenheden.
Vlakbij Fréjus ligt de Site de Malpasset. Hier vind je de brokstukken van een enorm stuwdam. We laten ons vertellen, dat in 1959 de stuwdam is doorgebroken door menselijke fouten (constructiefout) met het gevolg dat ruim 500 mensen verdronken zijn in de vloed die door het dal naar Fréjus stroomde. Brokstukken van de stuwdam worden tot wel 1200 meter met kracht weggeworpen…… Heel indrukwekkend! Vermeldenswaardig is nog, dat de overstroming van twee jaar geleden hier bij Roquebrune er voor gezorgd heeft, dat de toegangsweg naar Site de Malpasset ook weer is weggeslagen.
We treffen op deze camping heel veel Nederlanders (die met kale, grijze en geverfde hoofden……), die langere tijd hier blijven en die hier ook al jaren komen, sommigen zelfs al 25 jaar. We hebben een gezellig ‘straatje’. Op mijn verjaardag (5 juni) ontvang ik heel veel felicitaties via de mail, sms, telefoon en skype uit Nederland, waarvoor allen hartelijk dank, maar het is dan toch ook leuk nog ‘bezoek’ te ontvangen hier op de camping op mijn verjaardagsborrel.

• 08 Juni 2012 - 00:40

Zoonlief:

Zeker een leven in een omgeving om naar te verlangen! Maar of dat nou alles is.... Zo heeft mijn moeder me niet opgevoed!

Verlang je al naar je kleinkinderen? We missen jullie natuurlijk wel, maar verlangen nu ook naar de rustieke cote d azur.

• 08 Juni 2012 - 09:51

Ria Van Oosten:

krijg je dus van kamperen grijs haar en een kaal hoofd?
    Zie dat jullie lekker genieten, zien veel mooie dingen Piet kan weer aan de slag met de foto boeken!
    groet en tot volgende week, goede reis terug

• 10 Juni 2012 - 07:43

Jeanne:

Er komen heel veel plaatsen en namen voorbij....jullie vermorsen geen tijd..
    De komende jaren alvast reserveren hoor, wij gaan een keer mee, lijkt me heerlijk daar!!
    Fijne dienst met ds vd Veer.
    Xxx Jeanne

• 10 Juni 2012 - 13:12

Ton:

de techniek staat voor niets - ik schrijf dit vanaf mijn hotelkamer in Arbil (dat is noord Irak - Koerdistan) ook namens Elena ; fijne vakantie - groeten TON

• 11 Juni 2012 - 08:16

Theo En Els:

Hallo Ria (en Piet),
    Je verjaardag vergeten....Alsnog gefeliciteerd en goede 350 dagen toegewenst tot je volgende verjaardag