Nazomeren in Spanje..... - Reisverslag uit Feigneux, Frankrijk van Ria Bos - WaarBenJij.nu Nazomeren in Spanje..... - Reisverslag uit Feigneux, Frankrijk van Ria Bos - WaarBenJij.nu

Nazomeren in Spanje.....

Blijf op de hoogte en volg Ria

05 November 2017 | Frankrijk, Feigneux

We hebben er lang naar uitgekeken, in november nazomeren in Spanje!
Wat gaat dat brengen? Nu, inmiddels hebben we twee dagen van die nazomer te pakken. Maar daar gingen wel een paar dagen van reizen aan vooraf.
Woensdagmorgen 1 november vertrekken we uit De Lier met een auto vol met dingen, die deel uitmaken van ons dagelijks bestaan, zomer- en winterkleding, veel schoenen, ons eigen kleine koffiezetapparaatje en allerlei onontbeerlijke digitale apparatuur: twee mobiele telefoons, twee iPads en een laptop.
We zetten koers naar ons eerste overnachtingshotel in Orléans, waar we om half vijf aankomen. Na het inchecken rijden we snel naar het centrum, omdat het al bijna donker wordt. Een paar foto's maken van de Loire, van Jeanne d'Arc natuurlijk, een hapje eten, en daarna weer terug naar het hotel om een lang nachtje te maken....
Want, de dag erna moeten we een rit maken van ruim 750 km naar Argelès sur Mer, uitgekozen omdat we dan nog even een bliksembezoek kunnen brengen aan Collioure, waar we leuke herinneringen aan hebben.
De derde dag zetten we koers naar Castello de la Plana, ongeveer 100 km boven Valencia. We dachten in een badplaats te arriveren, maar dat viel tegen. Toch hebben we na nog enige (vele) kilometers rijden een terras aan het strand gevonden, waar ons nazomeren begon!
De dag erna, het is inmiddels zaterdag, rijden we via Valencia (een kort bezoek aan het historisch centrum) naar onze uiteindelijke plaats van bestemming: Javea (zeg Gabbia). Inrichten van ons appartement, boodschappen doen bij de Lidl, die bijna naast de deur is, een wandeling langs de boulevard met schitterende uitzichten op zee, en we zijn helemaal ingeburgerd in Javea, waar we hopelijk drie weken gaan verblijven.
Zondagochtend kunnen we dankzij onze perfecte wifiverbinding onze eigen kerkdienst in Delft mee beleven. Waar wil je God voor loven in je leven, was de centrale vraag in de preek. Nu, ik wist er wel een paar te noemen, onze voorspoedige reis, een behouden aankomst hier, een geweldige locatie, het mooie weer, en onze kleinzoon Luke, die na een val op het ijs (zijn nieuwe sport), er betrekkelijk goed afgekomen is met een lichte hersenschudding.
Na de dienst hebben we een fikse wandeling gemaakt langs de boulevard (en vele kilometers verder) met zomerse temperatuur om onze wandeling af te sluiten met een heerlijk glaasje witte wijn op een terras aan zee. In de loop van de middag pakken we nog even een frisse afkoeling in ons eigen zwembad in de voortuin van het appartement. Ik moet zeggen: het nazomeren bevalt me goed na twee dagen!

• 05 November 2017 - 22:09

Jan En Ella:

Leuk ook jullie reisverslag te kunnen lezen en jullie belevenissen te kunnen volgen. Kom ik er binnenkort ook nog in voor

• 06 November 2017 - 10:25

Jeanne:

Dat ziet er allemaal heel goed en gezellig uit Piet en Ria..
    Ik ben ook heel blij met het feit dat jullie elke morgen wat baantjes gaan trekken