Vendée - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ria Bos - WaarBenJij.nu Vendée - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ria Bos - WaarBenJij.nu

Vendée

Door: pietenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

31 Mei 2011 | Frankrijk, Parijs

Nog een heerlijk zonnige dag in Pontorson, die we benutten door gewoon een beetje lekker te luieren, een marktje te pikken, een paar baantjes te zwemmen en heerlijk in het zonnetje te liggen. En dan vertrekken we donderdag 26 mei naar de Vendée, naar het plaatsje Longeville sur Mer waar we onze volgende camping hebben uitgezocht. Die middag kost het wel wat moeite om de voortent aan de caravan te bevestigen, want er staat een behoorlijke wind. De wind verdrijft de wolken, dus er is een strakblauwe lucht met een stralend zonnetje. Tegelijk met ons arriveert er naast ons nog een Nederlands seniorenstel (een politierechercheur in ruste met zijn vrouw) waarmee we een paar genoeglijke dagen doorbrengen. Vrijdag bezoeken we de badplaats Les Sables d’Olonne en we nemen een kijkje op de camping à la ferme, waar we acht jaar geleden kampeerden.
Zaterdag 28 mei zijn we in gedachten bij mijn moeder, die wordt verhuisd naar een serviceflat. We leven mee met mijn broer Jan en zijn vrouw Ella die hiervoor de laatste weken enorm veel werk verzet, evenals mijn zus Alice, die al haar ‘huishoudelijke’ kwaliteiten ten toon heeft gespreid! Een beetje schuldig voelen we ons wel, dat wij hier in Frankrijk zijn en ons aan onze verantwoordelijkheid in deze onttrokken hebben. Als wij ’s avonds horen, dat mijn moeder zich al helemaal gesetteld heeft en zich er al behoorlijk thuis voelt, slaken wij een zucht van verlichting…….. Met dank aan broer en (schoon)zus!!!
Omdat het landschap van de Vendée tamelijk vlak is, is het voor ons goed fietsen daar……
Maandag 30 mei trekken we al weer verder naar Biscarosse aan de Atlantische kust (Les Landes). We zoeken een leuke plek uit op de geweldig mooie camping (‘een paradijsje’ voorspelde de campinggids) en nu is het wachten op Martin en Jeanne, die hier woensdag hopen te arriveren!

• 02 Juni 2011 - 07:52

Michiel:

Mijn gedachte is bij mijn moeder en vader die met veel moeite de luifel moeten bevestigen. Na het lezen van het verslag slaakte ons gehele gezin een zucht van verlichting. Gelukkig hebben ze weer een lekker plekje om te scottellen en een wijntje te drinken.
    Veel liefs, je zoon!

• 04 Juni 2011 - 18:50

Marry En Henk :

Steeds verder verwijderen jullie je van De Lier, maar in welke fraaie gebieden van Frankrijk jullie ook komen het mooie weer delen we met elkaar.
    Leuk om jullie reisverslagen te lezen, we hopen dat er nog veel ontspannen en interessante vakantiedagen volgen.
    Morgen zullen we speciaal het wijnglas op jou, Ria, heffen. Wij wensen je samen met Piet een gezellige verjaardag èn een goede start van het nieuwe levensjaar.

• 06 Juni 2011 - 19:50

Miranda Oostdijk:

Hallo buurtjes,

Leuk om jullie reisverslagen te lezen.
    Nog bedankt voor de kaart vanuit de Vendee. Is wel een leuke plaats he Sable d'Olonne?
    Wij willen deze zomer naar Biscarosse gaan met de camper. We horen graag of jullie leuke campings weten daar in de buurt van het strand.
    Gaat alles goed verder? Wij zijn vorige week naar Eurodisney geweest met de Familie Oostdijk en hebben ons daar heerlijk vermaakt. Het was super weer en daarna zijn we naar vrienden van ons gegaan die in Bretagne wonen vlakbij St Brieuc.