Pinksterweekend - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ria Bos - WaarBenJij.nu Pinksterweekend - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ria Bos - WaarBenJij.nu

Pinksterweekend

Door: pietenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

25 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

Vrijdag 21 mei beginnen we met weer een 10 km loop, zo mogelijk van een nog zwaardere categorie dan twee dagen geleden. Verschillende malen een hoge klim en ook weer steile afdalingen maken de wandeling af en toe best (in)spannend. Maar de prachtige uitzichten over de zee en de rotsen maken de inspanning weer ruimschoots goed. En ook na afloop is het weer goed toeven voor onze caravan met een lekkere lunch! De stralend blauwe lucht deze dag werkt mee aan een uitermate goed gevoel! ’s Middags maken we een tochtje langs de diverse badplaatsjes aan de Normandische kust met als eindpunt St. Valery-en-Caux, een prachtige plaats met een langgerekte ‘port’ met honderden plezierjachten. Thuisgekomen smaakt de maaltijd, bereid ‘dans la cuisine de Ria’ best weer goed.
Zaterdag 22 mei lijkt heel aardig te beginnen, maar vóór het ontbijt hangt er al weer een dikke laag zeemist om ons heen. Dan maar boodschappen doen, want met een lang weekend voor de boeg, moeten we toch ook iets te eten hebben! Ook vandaag blijkt weer, dat slechts enkele kilometers van de kust de zon het al weer wint van de mistwolken. We besluiten dan toch maar, ná de boodschappen, naar Étretat te gaan, het mooiste plekje langs de kust van Normandië, waar heel veel witte grillige kliffen de kust sieren. Maar ook hier is er niet veel van te zien vanwege de mist. De geplande wandeling gaat niet door, mede ook vanwege de kou! Vanaf 4 uur breekt ook aan de kust de zon door. Eindelijk…., kunnen we toch nog even op een beschut plekje achter de caravan genieten. ’s Avonds horen we via het Nederlandse weerbericht, dat ook de Nederlandse kust met mist te maken had. Gelukkig, gedeelde smart is halve smart!!
Eerste Pinksterdag, zondag, wordt voor ons een echte rustdag. ’s Morgens worden we gewoon wakker, net als thuis, met de EO op de radio en later met “Nederland zingt’ op de televisie. Het lied “Roept uit aan alle stranden……..’dat we deze ochtend meerdere keren horen in het kader van getuigen zijn, spreekt dan wel tot onze verbeelding. We blijven deze dag, afgezien van een kleine wandeling, in de buurt van onze caravan, ons alvast voorbereidend op ons vertrek naar de Loire, morgen. Het is overigens een prachtige dag, ’s morgens nog wat mistflarden, maar de verdere dag stralend weer met steeds meer oplopende temperatuur.
Tweede Pinksterdag zetten we al voor tienen koers in zuidelijke richting. Het lijkt al warm te worden en dat gebeurt ook daadwerkelijk. Als we in de loop van de middag arriveren op de camping in Montsoreau, een prachtig plaatsje vlakbij Saumur (bekend van die verschrikkelijk lekkere witte wijn), is het meer dan 30 graden. Vanwege de drukkende warmte installeren we ons pas echt in de loop van de avond en dan zitten we heerlijk relaxed voor onze tent met een prachtig uitzicht op de Loire en het geluid van honderden vogels, die zich in, om en over de rivier bewegen.

• 25 Mei 2010 - 09:00

Yvonne En Kees:

Hoi Ria en Piet, Wat een enig reisverslag tot nu toe. Geniet maar heerlijk, doen wij hier ook met het prachtige weer.
    Kiss, Yv en Kees

• 26 Mei 2010 - 17:01

Ria:

leuk Rie al je mooie ervaringen samen met Piet!
    Zie uit naar je volgende verslagGroetjes Ria