La Côte Fleurie - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ria Bos - WaarBenJij.nu La Côte Fleurie - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ria Bos - WaarBenJij.nu

La Côte Fleurie

Door: pietenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

18 Mei 2011 | Frankrijk, Parijs

Zaterdag 14 mei staan we ’s morgens om 9 uur startklaar om België te verlaten en naar Frankrijk te vertrekken. Het is een stralende dag en daardoor zien we het landschap zoals we het eigenlijk nog nooit gezien hebben! Bij Calais en Boulogne sur Mer is het zicht zo helder, dat de witte krijtrotsen langs de kust van Engeland heel goed te zien zijn! Over de Pont de Normandie (de Brienenoordbrug van Le Havre) rijden we het centrale deel van Normandië in. We hebben een camping uitgezocht bij de badplaats Houlegate. Volgens de reisgids is Houlgate een ‘rijk aandoende badplaats, een antiquiteitje aan de Côte Fleurie en het trekt vooral wat oudere badgasten’. Wij voelen er ons dus thuis!
Zondag maken we, vanwege de nogal harde wind, een relatief korte fietstocht in de omgeving. Daarna rijden we naar het 4 km verderop gelegen Cabourg, waar we een wandeling maken door de duinen en over de kilometers lange boulevard. De dag erna bezoeken we enkele bezienswaardigheden in Caen en dinsdag maken we een tocht langs de kust in oostelijke richting naar het nog altijd schilderachtige havenplaatsje Honfleur. Woensdag is al weer onze laatste dag in deze streek en we fietsen in westelijke richting naar Franceville-Merville. Ongeveer dertig jaar geleden waren we hier ook met onze kinderen. In mijn herinnering zie ik Gertjan en Michiel bij eb op het strand mosselen rapen, die we ’s avonds gegeten hebben. Ook herkenbaar was het visrestaurantje waar we toen, voor begin van de tachtiger jaren, tamelijk ‘duur’ gegeten hebben! Onze fietstocht sluiten we af met een glaasje op het terras van het Grand Hotel in Cabourg. Op de camping terug halen we na het eten alvast de voortent van de caravan, zodat we morgen zonder veel moeite weer verder kunnen, richting Le Mont St. Michel.

• 18 Mei 2011 - 20:05

Jan En Ella:

Hoi, hier gaat alles ook goed. Als het goed is gaan ze morgen aan de keuken beginnen.

Ma houdt zich kranig en is zelf alles aan het pakken en vooral weggooien.

Zaterdag 28 mei gaat ma verhuizen. Pas alleen op dat vanaf die dag is ze twee a drie weken niet via de vaste lijn te bereiken, maar alleen op haar mobiele nummer. KPN zag geen kans om de verhuizing eerder te regelen.

Nog vier weekjes, dan gaan wij zelf, kan haast niet wachten,

proost.

• 18 Mei 2011 - 20:16

Jeanne:

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Mooie foto's, leuk om Piet zo enthousiast te zien (zwaait hij naar mij?)
    Hier gaat alles z'n gangetje,Nanne heeft een baantje bij Volvo,voorlopig is hij van de straat...
    Vanmiddag met Maaike geshopt, en daarna met de kids pannenkoek gebakken.
    Tot de volgende keer en doe voorzichtig hoor.
    xxx van Jeanne en groet van Martin

• 19 Mei 2011 - 10:16

Ria Van Oosten:

NOU JULLIE HEBBEN HET GOED ZO!
    MOOI WEER LEKKER ETEN EN OP DOORREIS ,GENIET ER VAN.
    HIER ALLES ZIJN GEWONE GANG VEEL MENSEN OP ZOLDER GELEGERD MAAR HEEL GEZELLIG EN LEERZAAM ALLEMAAL.
    IS DAT HONFLEUR NIET EEN ARTIESTEN PLEK MET VEEL KUNST ?
    GROET EN WE WACHTEN DE VOLGENDE REAKTIE OPJULLIE REIS AF.
    GROET ,RIA

• 24 Mei 2011 - 11:10

Kees:

Ik dacht eerste even dat jullie fietsend door Frankrijk gingen, maar ik neem aan dat ik het mis heb. gezien de tekst "Woensdag is al weer onze laatste dag in deze streek en we fietsen in westelijke richting naar Franceville-Merville" Toch ga ik ervan uit dat het een sportieve vakantie wordt en het ziet ernaar uit dat jullie genieten, houden zo.