Le Mont St. Michel - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ria Bos - WaarBenJij.nu Le Mont St. Michel - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ria Bos - WaarBenJij.nu

Le Mont St. Michel

Door: pietenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

24 Mei 2011 | Frankrijk, Parijs

Donderdag 19 mei arriveren we inderdaad na een betrekkelijk korte reis (170 km) vroeg in de middag in Pontorson op 9 km afstand van Le Mont St. Michel. We worden allervriendelijkst ontvangen op deze prachtige camping met bijzonder grote vrije standplaatsen. Het blijkt de topcamping van het jaar 2010 te zijn en voor ons is het dé camping 2011 tot nu toe! De eerste dagen verkennen we de baai links en rechts van Le Mont St. Michel. We bezoeken de plaatsen Cancale, St. Malo en Granville en wandelen over de rijk begroeide ver in zee uitstekende rotsen. Cancale is het centrum van de oesterteelt en in de oude haven eet men oesters op alle hoeken van de straat. Het oude deel van St. Malo ligt als ommuurd fort grotendeels in zee. De zondag ‘vieren’ we ’s morgens met ds. Arie van der Veer op de EO en ’s avonds luisteren we naar de dienst van de Mattheusgemeente in Delft, die we gedownload hebben. Maandagochtend fietsen we naar Le Mont, omdat we hadden gehoord dat het omstreeks het middaguur vloed zou zijn en we willen eindelijk het stadje wel eens in het water zien liggen. Echter, de vloed is er ’s avonds om 9 uur, dus na ons avondmaaltje trekken we nogmaals in de richting van St. Michel. We verschansen ons uit de wind op een toren van het (al bijna uitgestorven) stadje om de vloed te zien opkomen, die, naar we uit de boeken mogen geloven, met een snelheid van 30 km per uur opkomt. We wachten anderhalf uur, er is enige beweging in het water, maar het door ons verwachte spectaculair natuurgebeuren blijft uit. Verkleumd gaan we dus maar weer terug naar onze caravan.

• 25 Mei 2011 - 06:56

Ria Van Oosten:

nou nou wat een grote man heb jij Ria ,geniet van jullie tocht !
    groet uit Delft ,
    Ria

• 27 Mei 2011 - 19:56

Jeanne:

heb een heel verhaal gestuurd, ben het kwijt.
    Alles goed hier, vertrekken dinsdag.
    Heerlijk fietsweek(je) gehad.
    xx Martin en jeanne