Van Anduze naar de Cote d'Azur - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ria Bos - WaarBenJij.nu Van Anduze naar de Cote d'Azur - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ria Bos - WaarBenJij.nu

Van Anduze naar de Cote d'Azur

Door: pietenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

14 Mei 2012 | Frankrijk, Parijs

Vanuit Anduze maken we nog verschillende uitstapjes, in de omgeving of verder weg. Een bijzonder mooie tocht is naar de Mont Aigoual. Deze berg verheft zich hoog (1567m) middenin de Cevennen. Ooit waren we aan de rivier de Tarn, die aan de andere kant van de berg ligt, maar hier waren we nog niet eerder. De natuur loopt heel mooi uit en dat is waar te nemen aan de prachtig lichtgroen kleurende bomen onderweg. Naarmate we hoger komen zien we dat steeds minder en bovenop staan we (in het boomloze gedeelte) bibberend te genieten van het uitzicht.
Na tien dagen Anduze wordt het weer tijd om een nieuwe stekje uit te gaan zoeken. Waar gaan we naar toe, naar Spanje of Zuid Frankrijk? Meestal bepalen we onze keuze aan de hand van de weersvoorspellingen via weeronline.nl Maar het weer aan de Spaanse kusten ziet er niet beter uit dan aan de Zuid Franse kust. En de Cote d’Azur trekt ons wel weer. Buren op de camping in Anduze maken ons dan ook nog enthousiast voor een camping vlakbij Fréjus/St. Rafael. En dan is de keuze snel gemaakt. Zaterdag 12 mei trekken we naar camping Domaine la Bergerie in Roquebrune sur Argens. De streek is voor ons bekend, we waren hier vijf jaar geleden ook! De camping is voor ons nieuw, maar valt zeker niet tegen. Integendeel, het is een prachtig glooiend terrein gelegen in een groot bos met pijnbomen en mimosabomen. Middenop het terrein ligt een schitterend zwemparadijs en allerlei andere luxe faciliteiten rondom. Op slechts luttele kilometers van de camping (even een colletje over!) vinden we de mooie zandstranden in de beschutte baaitjes aan de Middellandse Zee. En de luxueuze badplaatsen Saint Tropez, Cannes, Monaco en Nice zijn niet ver weg en die hopen we de komende weken zeker te bezoeken. Er is één nadeel aan deze camping: er kunnen (meestal ’s nachts) wilde zwijnen over het terrein trekken op zoek naar voor hen lekkere hapjes! Tot nu toe heb ik nog niets gezien, maar het houdt me ’s nachts toch wel bezig, of liever gezegd het houdt me uit m’n slaap.
Zondag houden we ons een beetje rustig, het is overigens geweldig mooi weer, dus het zwembad lokt. Maandag doen we boodschappen en als onze koelkast weer gevuld is maken we een tocht rond het Esterel gebergte, heen langs een grillige kustweg en terug door het onbewoonde binnenland en steeds zicht op het hoog boven ons uitstekende rode gesteente van het gebergte.
Omdat we een doorlopende Wifiverbinding hebben in onze caravan kan ik me gedurende de hele dag bezig houden van het spelen van een spelletje scrabble met m’n Wordfeudvrienden in Nederland. Geweldig leuk, en via de chat hoor je nog eens wat…….

• 15 Mei 2012 - 06:12

Ria:

heerlijk weer daar, hier een koude wind onweer en regen,maar lekker werken in mijn atelier aan de expositie die gehouden wordt in IJsselstein a s juli tot en met september.
    Groeten en geniet!
    Ria