Waar blijft de tijd? - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ria Bos - WaarBenJij.nu Waar blijft de tijd? - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ria Bos - WaarBenJij.nu

Waar blijft de tijd?

Door: pietenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

24 Juni 2012 | Frankrijk, Parijs

24 juni geeft de kalender aan. En er is in ons kleine leventje al weer heel veel gebeurd. In het weekend van 10 juni moeten we afscheid nemen van de Franse kust. De verjaardag van onze kleinzoon komt er aan (15 juni) en voor die tijd willen we thuis zijn. Als we de laatste keer terugrijden van ‘ons’ strandje naar de caravan en ook voor de laatste keer de col overgaan, kijken we nog even om met weemoed. Ik heb er best moeite mee, ik voel me hier thuis. De zon, de warmte, de sfeer en het eten, kortom het Mediterrane leven staat me wel aan. Maandagochtend vertrekken we om een uur of negen en zetten koers in de richting van het noorden. We trekken er flink aan en zijn om een uur of vijf in Tournus, een plaats tussen Lyon en Dijon, waar we nog een nachtje kamperen. ’s Morgens trekken we dan weer verder en als we in de Ardennen aankomen, waar we ook nog een nachtje willen blijven, is het daar noodweer. Niet zo weinig ook, de ene wolkbreuk na de andere komt op ons neer…… Dat nodigt niet uit om daar nog een nachtje te logeren en dus rijden we maar door naar huis en dan kan het zomaar gebeuren dat je ’s avonds in je eigen bed ligt! Dankbaar en blij, dat we na zoveel weken weer veilig en gezond thuis zijn.
De caravan zetten we in de stand-by stand, want na de viering van de verjaardag van Sen en het meebeleven van het afscheid van ds. Willem Jan Dekker, voorafgegaan door het geweldige weerzien met onze kinderen en kleinkinderen,trekken we weer door naar Castricum. Op maandag 18 juni zetten we ons huisje weer op en we hebben precies één dag om te acclimatiseren op de boerencamping, die we hebben uitgekozen. Want we gaan wandelen (!). We nemen deel aan de wandelvierdaagse in Alkmaar en we hebben gekozen voor de kortst mogelijke afstand: 8,5 km per dag. Vol goede moed gaan we op woensdag van start, we hebben prachtig weer en het is gewoon een peuleschil. Zo wandelen we vier dagen (met 7500 andere deelnemers) met steeds een andere bestemming: Bergen, Broek op Langedijk (veiling), Heiloo en een rondwandeling door Alkmaar zelf. Een geweldige medaille is de beloning voor onze prestatie(!). Maar wij zijn tevreden: géén blaren, géén spierpijn….. Een leuke ervaring, maar volgend jaar misschien weer iets anders!? Vier dagen treffen we droog weer, met weliswaar af en toe zéér harde wind, maar nu, op zondag regent het al 18 uur lang aan één stuk. Wat een bofferds zijn we toch.

• 24 Juni 2012 - 18:39

Jeanne:

Leuk hoor al die verhalen..
    Wanneer ga je naar Kroatië.
    Doe allen de groeten.
    Groet van Jeanne