Wilde zwijnen, een vos en héél véél regen…… - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ria Bos - WaarBenJij.nu Wilde zwijnen, een vos en héél véél regen…… - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Ria Bos - WaarBenJij.nu

Wilde zwijnen, een vos en héél véél regen……

Door: pietenria

Blijf op de hoogte en volg Ria

21 Mei 2012 | Frankrijk, Parijs

Toegegeven, zelf heb ik ze nog niet gezien, de wilde zwijnen. Maar onze buurvrouw vertelt ons op een morgen, dat ze ’s nachts een wild zwijn met een vos had zien ‘stoeien’ vlak achter onze caravan! Ze had rechtop in bed gezeten en er zichtbaar van genoten: ‘het leek wel een wildpark!’. Wij hebben er niets van gemerkt. Wél merken wij ’s morgens, dat wij, zoals gewoonlijk, niet worden gewekt met het Radio 1 journaal…… Er lijkt totaal geen verbinding meer te zijn. Als Piet binnen bijna twee uur is bezig geweest met het zoeken naar mogelijke oorzaken en oplossingen daarvoor horen wij het verhaal van de buurvrouw. Dan is het verband snel gelegd en Piet zet ons ‘schoteltje’ dan zo stevig vast, dat zelfs een kudde zwijnen geen schade meer kan aanrichten! De camping is gelegen op een prachtig bosrijk landgoed van 60 ha met kurkeiken, parasoldennen en mimosa’s, kortom een aangename zachte mediterrane natuur, zoals de campingfolder ons wil laten geloven. Niet alleen een paradijs voor vakantievierders, maar ook wilde zwijnen voelen zich daar goed bij. En zij hebben blijkbaar geen last van de regen, integendeel…… Zondagmiddag (20 mei) gaat het rond het middaguur regenen, héél erg hard en langdurig, zodat niemand zijn caravan meer verlaat, dan hooguit in uiterste noodzaak. Met als gevolg, dat er bij sommige kampeerders afvalzakjes blijven liggen in de voortent , zoals bij onze buren. En als wij allemaal lekker warm binnen zitten met het harde geluid van de niet aflatende regen op ons huisje en het donker wordt, komen de wilde zwijnen het kamp op en zoeken en wroeten, waar maar mogelijk. Als wij ’s morgens wakker worden ligt er een chaos van afval ‘in onze voortuin’, die eigenlijk meer weg heeft van een modderpoel. Gelukkig zijn de zwijnen al uit de poel vertrokken! Na een korte droge periode, begint het weer onafgebroken te regenen en wij leggen er ons op dit moment maar bij neer, dat het nog een dag zal duren, maar daarna……. wordt het hier aan de Cote d’Azur ook mooi weer, net als in Nederland!
Het lijkt alleen maar kommer en kwel, maar dat is het zeker niet. In de afgelopen week waren er ook mooie dagen met heel veel zon. Op Hemelvaartsdag bezoeken we Saint Tropez, dat op die dag het feest van de heilige Torpez viert. De plaatselijke bevolking heeft zich in klederdracht gestoken (veel in rood/wit) en het hele stadje is in feeststemming. Erg leuk om mee te maken. Vanuit Saint Maxime varen we er met een boot naar toe en ‘en passant’ zien we ook de aan de kust gelegen leuke optrekjes van bijvoorbeeld de vroegere president Mitterrand en van Brigitte Bardot.

• 21 Mei 2012 - 16:39

Jeanne:

Nou, jullie maken heel wat mee, wilde zwijnen.. Kijkmaar uit.Het ishierheerlijk weer, lekker in de tuin, Martin beitst detuintafel, Die moet straks mee.
    Ik stop hierna met feuten, ga een paar dagen naar Boshuis, geen wifi daar.
    Groet van jeanne

• 21 Mei 2012 - 18:03

Frans En Ida:

Hoi Piet en Ria, Leuk weer wat te lezen! Maar de tijd gaat in Frankrijk wel heeel erg snel: gisteren al 20 juni!!! hahahaha

• 22 Mei 2012 - 05:23

Buur:

Beter een goede buur.....

Hij jullie verre zoon

• 22 Mei 2012 - 06:53

Ria Van Oosten:

een stukje wild varkensvlees vlees had er in kunnen zitten ,een nieuw recept op kunnen leveren...... maar blijf bij ze uit de buurt, zeker als ze jongen hebben.
    groeten Ria

• 06 Juni 2012 - 10:00

Marry En Henk:

Tegen wilde zwijnen in je tuin is natuurlijk niet op te bieden. Hooguit hebben we in De Lier vechtende katten.
    Geniet van al het moois aan de Zuidkust van Frankrijk en de ' leukje' optrekjes en boten aan de Cote dÁzur.
    Leuk om jullie verhalen te lezen.
    Groeten van Marry en Henk